Rejser til Bulgarien - Find inspiration hér!

Her bygges om – så der roder en smule. Rejsedagbog 2013 er næsten klar. Resten er under ombygning. Du kan læse dagbøgerne dag for dag, eller du kan vælge kun at se efter hoteller og seværdigheder i blokkene herunder. Du finder også en lang række links til sider, der kan være gode at besøge inden rejsen. God fornøjelse – og vend snart tilbage 🙂

Rejsedagbøger.

Seværdigheder i Bulgarien.

30 juli – Botanisk have i Balchik

En utrolig varm dag i Balchik! Vi fandt haven ved at følge nogle skilte - Indgangen er ikke særlig prangende, så vi måtte næsten gætte os til, at det var hér. Senere fandt vi en anden indgang - så man kan komme dertil på flere måder Parkering Der var...

Gensyn med det gamle fort, hvor vi fik set både levende og døde bulgarere. Det gamle fort Cape Kaliakra i Bulgarien ligger cirka 60 km nordøst for Varna, og er absolut et kig værd. Husk at købe en flaske vand i en af boderne ved indgangen - det er en varm tur ud til...

Junglen i Bulgarien Flodsejladsen starter ved koordinat: 43.0218025, 27.884115833333332 Der er to steder ved flodkysten, hvor man kan komme ud at sejle. Den første er en lokal, der kun taler bulgarsk – lidt længere henne står der en bulgarsk kvinde, som taler flydende...

En dag i bjergene... Var en tur på Blue Mountain Chair Lift.. En tur op gennem bjergene i en interimistisk udseende lift ting – ser ikke ud af meget – men en fantastisk tur! Stedet er lidt svært at finde, hvis ikke man véd, hvad man skal se efter på skiltet. Vi fik...

Brune skilte ved Sliven På vej fra Stara Zagora til Sliven mødte vi “et brunt skilt”. De plejer at føre til seværdigheder – bare ikke altid, man lige véd, hvad det er, man er på vej hen for at se – men det gør jo bare turen lidt mere spændende…. Vi kørte efter skiltet...

Har endelig fundet et hotel med pool. Godt nok indendørs men pyt! Temperaturen udenfor er omkring 30 grader, så vand er fint, uanset hvad! Turen hertil fra Plovdiv var mest naturoplevelse, selvom det var “motorvej” det meste af turen.Spa Hotel Izvor – en fantastisk...

Besøget i Etara var spændende. Skal det sammenlignes med noget dansk må det være den gamle by, bare ældre. Enkelte af værkstederne var i brug, smedien og træværkstedet blandt andet. Solen var ikke nær så aggressiv som vanligt, skønt. Koordinater: 42.808499,25.348494...

Den 10. august – vi er kun på dag to, og synes allerede at vi har været langt omkring. Dagen før havde vi lagt mærke til, an en del mennesker gik op ad vejen forbi huset med blomster. Så da vi kom tilbage fra dagens tur gik vi op ad vejen, hvor vi fandt en gravplads....

På vej hjem mod Gabrovo tog vi en lille afstikker for at kigge på en lille og meget gammel bjerglandsby – Bozhentsi. I Danmark ville vi nok have kaldt det for et frilandsmuseum – men der var masser af liv i byen. Desværre var der gang i en masse vejarbejde for at...

Fra Dryanovo klosteret kørte vi mod Veliko Tarnovo med middagstid. Første mål var at finde et hyggeligt lille dramhus, hvor vi kunne få en kold øl. Hyggelige udskænkningssteder er der masser af i Bulgarien, men i V. Tarnovo blev vi overrakede. Aldrig har vi ledt i så...

Overnatningssteder i Bulgarien.

28 juli – Ankomst i Varna og på Hotel Wild Duck

Landede i Varna til tiden, fik hentet bilen og kørte til Piccadilly Market i Varna for at hilse på Antonio. På toppen af Piccadilly har Antonio og hans kone deres klinik - Salon Divine, hvor man kan få ordnet negle eller få massage. Skal hilse og sige, at Antonio er...

Legoland i regnvejr! Vi skal først flyve til Bulgarien i morgen tidlig. Har valgt at køre til Billund allerede i dag, og besøge Legoland. 25 kilometer hjemmefra havde jeg helt styr på, at min taske med flybilletter, pas og tegnebog - tja...stadig stod hjemme på...

Køretur nord for Varna - med udfordringer Vi kørte fra Complex Cherni Vrah den 17. august ved 10-tiden om formiddagen. Næsten overnatning var booket online. Et sted nord for Varna, der hed Complex Izvorits. Beregnet køretid var 1½ time. Vi ankom klokken 15.30!...

Complex Cherni Vrah - en perle midt Shumens bjerge Complex Cherni Vrah er afgjort også et sted, hvor vi kommer til at overnatte igen en anden gang! Havde lidt problemer med at finde dertil – GPS koordinater skal ikke afvige ret meget fra virkeligheden, når man...

Overnatning i byen Dagens overnatning i Primorsko – Internettet virkede ikke godt igår, så valget blev truffet lidt hurtigt….Udsigt fra vores vindue på billedet. Nå ja – man kan ikke vinde hver gang – at der heller ikke var nogen aircondition på værelset gjorde...

Starata Kushta Lisetz ulitsa “Lisets” 24 5304 Gabrovo, Bulgarien Koordinat:  42.835459,25.298747 Find det på booking.com Starata Kushta Lisetz på Facebook De næste to nætter skal vi sove i Gabrovo. Henrik Bjerregård Madsen fra Bulgarien.dk har et...

Ankomst Varna 8. august 2013

Hotel Duchess Koordinater: 43.2139025, 27.943285833333334 Primorski Park, Saltanat 64, Varna City Find det på booking.com Overnatning i Varna på Hotel Duchess. Et hyggeligt lille familiehotel, der ligger lige overfor delfinariet. Skøn morgenmad og høflig betjening....

Her har vi været:

Kortet er ikke bygget færdigt endnu.